Nr |
Litt |
Axelf |
Tillverkare |
År |
F d |
Till SJ |
Skrot |
Anm |
1530 |
C2 |
2B-2 |
NoH 602 |
1901 |
BAJ 56 |
1940 |
1955 |
|
1531 |
C2 |
2B-2 |
NoH 603 |
1901 |
BAJ 57 |
1940 |
1950 |
|
1532 |
C3 |
2B-2 |
NoH 517 |
1898 |
VBHJ 7 |
1940 |
1953 |
|
1533 |
C3 |
2B-2 |
NoH 518 |
1898 |
VBHJ 8 |
1940 |
1956 |
|
1534 |
C4 |
2B-2 |
NoH 723 |
1903 |
KJ 8 |
1940 |
1950 |
|
1535 |
E5 |
D-3 |
Mot 599 |
1917 |
KJ 15 |
1940 |
1972 |
|
1536 |
E5 |
D-3 |
Mot 600 |
1917 |
KJ 16 |
1940 |
1971 |
|
1537 |
E5 |
D-3 |
Mot 661 |
1919 |
SäNJ 106 |
1940 |
1967 |
|
1538 |
E3 |
|
NoH 1039 |
1914 |
VBHJ 12 |
1940 |
1974 |
|
1539 |
E3 |
|
NoH 1748 |
1925 |
VBHJ 13 |
1940 |
1974 |
|
|
|
SJ C2 1530, fd
BAJ 56 och fd GBJ 6. Så här såg många av persontågsloken
ut i början av 1900-talet. Det här loket gick då alltså
på traden Göteborg - Borås. |
|