Nr |
Litt |
Axelf |
Tillverk |
År |
F d |
Till SJ |
Skrot |
|
3080 |
S14p |
1C1 |
NoH 1877 |
1930 |
VGJ 13 |
1948 |
1958 |
|
3081 |
S15p |
1C1 |
NoH 755 |
1904 |
VGJ 14 |
1948 |
1955 |
|
3082 |
S16p |
1C1 |
NoH 1686 |
1923 |
VGJ 42 |
1948 |
1956 |
|
3083 |
S17p |
1C1 |
NoH 1010 |
1913 |
VGJ 46 |
1948 |
1955 |
|
3084 |
S18p |
1C1 |
NoH 834 |
1907 |
VGJ 49 |
1948 |
1955 |
|
3085 |
S18p |
1C1 |
NoH 950 |
1910 |
VGJ 50 |
1948 |
1955 |
|
3086 |
S19p |
1C1 |
NoH 778 |
1905 |
LJ 4 |
1948 |
1960 |
|
3087 |
S20p |
1C1 |
NoH 1083 |
1916 |
LJ 8 |
1948 |
1960 |
|
3088 |
S20p |
1C1 |
NoH 1038 |
1914 |
HSJ 10 |
1948 |
1960 |
|
3089 |
S2p |
1C1 |
Hens 19940 |
1923 |
HSJ 11 |
1948 |
1963 |
|
|
|
SJ S19p 3086, fd LJ 4, hade med
åren blivit ombyggt och moderniserat. Man ser hur vattentankarna
blivit förlängda och under det utökade
kolförrådet finns en bakre löpaxel. |
|