Häradsekonomiska kartan 1901-1906. |
Ekonomiska kartan 1951. |
|
I febr 1875 ska en stationskarlsstuga uppföras. I april 1883 ska spårsystemet utvidgas. I maj 1893 ska stationshusets inredning förändras. 1899-1900 utvidgas spårsystemet och man bygger växel- och signalsäkerhetsanläggningar. Ställverkskur uppförs. 1901-1902 byggs ett betjäningshus. 1905 byggs dubbelspår från Ulriksdal till Rotebro. Spårsystemet liksom växel- signalsäkerhetsanläggningarna förändras. I febr 1906 ska vägbron höjas. I juli 1909 ska godsmagasinet byggas till. I aug 1909 är en järnväg från Kapellskär med anslutning i Järva på förslag. I mars 1910 ska inredningen i stationshuset förändras. I maj 1911 ska plattformsspärr anordnas. I dec 1912 ska två boställshus uppföras. |
Anläggning |
År |
Omb |
Kvm |
Slop |
Anm |
Stationshus |
|
||||
Godsmagasin |
1880 |
||||
Hus 9A |
1867 |
||||
Hus 9B |
1900 |
||||
Hus 9C |
1913 |
||||
Hus 9D |
1913 |
||||
Hus 9E |
1914 |
||||
Hus 9F |
1914 |
||||
Hus 9G |
1921 |
||||
Hus 9H |
1921 |
||||
Hus 9I |
1921 |
Järva-Ulriksdal: | Sida 1 | Trafik |
Copyright © Stig Lundin 2002-2011