8 bs, Falköping
År 1932:
Total spårlängd: 424,5 km, härav i huvudspår:
312,3 km. 9 banmästaravdelningar. 384 anställda (90 för
elektrifieringsarb.).
Linjedel |
Nr |
Huvudort |
Spår km, enkel |
Spår km, dubbel |
Banv, antal |
(Hallsberg)-Laxå |
214 |
Laxå |
7,2
|
18,2 |
8
|
(Laxå)-Älgarås |
213 |
Gårdsjö |
31,5
|
|
9 |
(Älgarås)-(Tidan) |
212 |
Töreboda |
28,8
|
|
8 |
Tidan-(Skultorp) |
211 |
Skövde |
28,0
|
|
8 |
Skultorp-Falköping S |
207 |
Falköping C |
27,3
|
|
8 |
(Falköping S)-Mullsjö |
208 |
Mullsjö |
36,2 |
|
10 |
(Mullsjö)-Jönköping C |
209 |
Jönköping C |
31,8 |
|
9 |
(Jönköping C)-(Nässjö) |
210 |
Forserum |
40,4 |
|
11 |
(Skövde)-Karlsborg |
215 |
Tibro |
43,5 |
|
2 |
1933:
Total spårlängd: 423,9 km, härav i huvudspår:
312,3 km. 8 banmästaravdelningar. 328 anställda (42 för
elektrifieriensarb.).
1934:
Total spårlängd: 423,9 km, härav i huvudspår:
315,8 km. 8 banmästaravdelningar. 309 anställda.
1935:
Total spårlängd: 430,5 km, härav i huvudspår:
322,8 km. 8 banmästaravdelningar. 330 anställda.
1936:
Total spårlängd: 433,1 km, härav
i huvudspår: 322,8 km. 8 banmästaravdelningar. 348 anställda.
1937:
Total spårlängd: 428,1 km, härav
i huvudspår: 322,8 km. 8 banmästaravdelningar. 334 anställda.
1938:
Total spårlängd: 428,0 km, härav
i huvudspår: 319,0 km. 8 banmästaravdelningar. 302 anställda.
1939:
Total spårlängd: 456,0 km, härav i huvudspår:
342,8 km. 8 banmästaravdelningar. 362 anställda.
1942:
Total spårlängd: 457,3 km, härav i huvudspår:
339,9 km. 8 banmästaravdelningar. 814 anställda.
SJ distrikt
Copyright © Stig
Lundin 2001-2005