Nr |
Litt |
Axelf |
Tillv |
År |
F d |
Till SJ |
Skrot |
|
3040 |
G2p |
D-3 |
Falun 53 |
1906 |
SRJ 17 |
1942 |
1958 |
|
3041 |
Gp |
1D-2 |
Falun 502 |
1943 |
|
1943 |
1966 |
|
3042 |
Gp |
1D-2 |
Falun 503 |
1943 |
|
1943 |
|
|
3043 |
Gp |
1D-2 |
Falun 504 |
1943 |
|
1943 |
|
|
3044 |
Np |
1D |
Mot 535 |
1914 |
EÖJ 1 |
1946 |
1962 |
|
3045 |
Np |
1D |
Mot 567 |
1915 |
EÖJ 2 |
1946 |
1963 |
|
3046 |
N3p |
1D |
Mot 398 |
1907 |
VJ 1 |
1946 |
1955 |
|
3047 |
N3p |
1D |
Mot 450 |
1910 |
VJ 6 |
1946 |
1960 |
|
3048 |
Kp |
C |
Mot 239 |
1900 |
VJ 4 |
1946 |
|
|
3049 |
Kp |
C |
Mot 344 |
1905 |
VJ 5 |
1946 |
1955 |
|
|
|
För den livliga trafiken på
Lelångenbanan under krigsåren fick SJ år 1942 i all
hast köpa ett begagnat ånglok från Roslagsbanan.
Loket, fd SRJ 17, fick beteckningen SJ G2p 3040. Det var svårt
att få tag på stenkol i tillräcklig mängd,
varför loken ofta fick eldas med ved. |
|