Västra stambanan, dubbelspår

Öppnat 1908: Älvsjö-Huddinge, 5,0 km.
Öppnat 1908: Göteborg C-Olskroken, 1,9 km.
Öppnat 1909: Stockholm C-Älvsjö, 7,8 km.
Öppnat 1912: Olskroken-Jonsereds fabr., 12,6 km.
Öppnat 1913: Ström-Järna, 8,6 km.
Öppnat 1914: Jonsereds fabr.-Lerum, 5,4 km.
Öppnat 1915: Rönninge-Östertälje, 5,8 km.
Öppnat 1915: Lerum-Floda, 7,1 km.
Öppnat 1916: Floda-Alingsås, 18,0 km.
Öppnat 1921: Östertälje-Ström, 4,5 km.
Öppnat 1924: Vretstorp-Laxå, 15,0 km.
Öppnat 1935: Östansjö-Vretstorp, 7,1 km.
Öppnat 1942: Katrineholm-Sköldinge, 14,6 km.
Öppnat 1943: Flen-Sköldinge, 8,6 km.
Öppnat 1943: Skebokvarn-Flen, 7,5 km.
Öppnat 1943: Hallsberg-Östansjö, 7,9 km.
Öppnat 1943: Laxå-Gårdsjö, 22,7 km.
Öppnat 1944: Stenstorp-Falköping C, 14,7 km.
Öppnat 1945: Pålsboda-Hallsberg, 13,7 km.
Öppnat 1945: Skövde-Stenstorp, 15,8 km.
Öppnat 1946: Järna-Mölnbo, 11 km.
Öppnat 1947: Gårdsjö-Älgarås, 8 km.
Öppnat 1949: Älgarås-Slätte, 7 km.
Öppnat 1950: Mölnbo-Björnlunda, 16 km.
Öppnat 1950: Slätte-Töreboda, 8 km.
Öppnat 1950: Ulvåker-Skövde, 10 km.
Öppnat 1951: Björnlunda-Stjärnhov, 9 km.
Öppnat 1951: Tidan-Ulvåker, 12 km.
Öppnat 1951: Moholm-Tidan, 4 km.
Öppnat 1952: Falköping C-Floby, 13 km.
Öppnat 1952: Floby-Källeryd, 9 km.
Öppnat 1953: Stjärnhov-Skebokvarn, 19 km.
Öppnat 1953: Källeryd-Herrljunga, 12 km.
Öppnat 1954: Katrineholm-Baggetorp, 8 km.
Öppnat 1954: Herrljunga-Vårgårda, 14 km.
Öppnat 1955: Baggetorp-Vingåker, 13 km.
Öppnat 1955: Lagmansholm-Torp, 8 km.
Öppnat 1956: Torp-Alingsås, 6 km.
Öppnat 2/6 1957: Vingåker-Kilsmo, 20 km.
Öppnat 31/8 1958: Kilsmo-Pålsboda, 11 km.


Västra stambanan

Copyright © Stig Lundin 2001