Nr |
Litt |
Axelf |
Tillverk |
År |
F d |
Till SJ |
Skrot |
|
3000 |
Bp |
2C-3 |
Falun 210 |
1915 |
KBJ 20 |
1940 |
1955 |
|
3001 |
Wp |
2B1 |
Falun 14 |
1902 |
KTsJ 11 |
1941 |
1956 |
|
3002 |
Wp |
2B1 |
Falun 15 |
1902 |
KTsJ 12 |
1941 |
1956 |
|
3003 |
L14p |
1C-3 |
Falun 41 |
1904 |
SRJ 7 |
1941 |
1960 |
|
3004 |
S10p |
1C |
NoH 432 |
1896 |
NHJ 2 |
1940 |
1950 |
|
3005 |
S10p |
1C |
NoH 433 |
1896 |
NHJ 3 |
1940 |
1955 |
|
3006 |
Lp |
1C |
NoH 413 |
1895 |
VÅHJ 1 |
1941 |
1943 |
|
3007 |
S10p |
1C |
NoH 663 |
1901 |
VÅHJ 4 |
1941 |
1952 |
|
3008 |
S3p |
1C |
HM 5540 |
1909 |
VÅHJ 5 |
1941 |
1954 |
|
3009 |
S4p |
1C |
NoH 933 |
1909 |
VÅHJ 13 |
1941 |
1955 |
|
|
|
Sveriges näst nordligaste
järnväg med 891 mm spårvidd var Norra Hälsinglands
järnväg (NHJ), som gick mellan Hudiksvall och Bergsjö.
Banan hade 3 st tanklok av klassisk modell,
och två av loken fick SJ-nummer. Här ses SJ S10p 3005,
f d NHJ nr 3. |
|